Friday, March 25, 2016

Masalah Paparan Line Tunetalk atau Celcom



Tiada Liputan / No Service / No Network / Emergency Call Only. Sila OFF telefon dan ON semula. Pastikan terpapar perkhidmatan TuneTalk atau Celcom. Jika tidak, anda perlu buat Location Update (LU): Pergi ke bahagian SETTINGS Pilih PHONE SETTING Pilih NETWORK SELECTION , kemudian pilih MANUAL dan pilih telco selain Celcom dan TuneTalk, iaitu sila pilih Digi, Maxis atau Umobile dan tunggu sehingga pilihan trsbt ditolak, REJECTED. Kemudian buat pilihan kali kedua, dan mula pilih Celcom atau TuneTalk. Tunggu sehingga selesai... Selepas selesai, OFF telefon sehingga 10 minit kemudian ON balik. Pastikan terpapar line bar perkhidmatan TuneTalk atau Celcom. Buat percubaan panggilan keluar... Jika masih bermasalah yg sama, hubungi TuneTalk Customer Care ditalian 13100 atau 03-2772 0000 atau customer.care@tunetalk.com kerana mungkin ada masalah teknikal lain.

Penting: Langkah-langkah mungkin berbeza mengikut jenis dan model telefon tersebut. Biasanya berlaku pada telefon model lama spt NOKIA, SONY, LENOVO, SAMSUNG atau telefon replika / klon.

>>KLIK DI SINI<<

No comments:

Post a Comment