Tiada
Liputan / No Service / No Network / Emergency Call Only. Sila OFF telefon dan
ON semula. Pastikan terpapar perkhidmatan TuneTalk atau Celcom. Jika tidak,
anda perlu buat Location Update (LU): Pergi ke bahagian SETTINGS Pilih PHONE
SETTING Pilih NETWORK SELECTION , kemudian pilih MANUAL dan pilih telco selain
Celcom dan TuneTalk, iaitu sila pilih Digi, Maxis atau Umobile dan tunggu
sehingga pilihan trsbt ditolak, REJECTED. Kemudian buat pilihan kali kedua, dan
mula pilih Celcom atau TuneTalk. Tunggu sehingga selesai... Selepas selesai,
OFF telefon sehingga 10 minit kemudian ON balik. Pastikan terpapar line bar
perkhidmatan TuneTalk atau Celcom. Buat percubaan panggilan keluar... Jika
masih bermasalah yg sama, hubungi TuneTalk Customer Care ditalian 13100 atau
03-2772 0000 atau customer.care@tunetalk.com kerana mungkin ada masalah teknikal
lain.
Penting:
Langkah-langkah mungkin berbeza mengikut jenis dan model telefon tersebut. Biasanya
berlaku pada telefon model lama spt NOKIA, SONY, LENOVO, SAMSUNG atau telefon
replika / klon.
No comments:
Post a Comment